Followers

Sunday, January 16, 2011

CoFFee,.. Ape mende uh?



Entry 1st nih, aku nak kongsi lar serba sket fakta tentang kopi ni,. Ye r, kebanyakan orang minum jer, tapi xtau ape yang dye minum tu. Ape die kopi tuh? Dari mane kopi ni datang yek? Setelah disurvey,. Ni lah jawapan yang aku dapat,.

Definisi kopi,.

Layperson- “Dari segi bahase adalah sejenis minuman, yang brwarna hitam, mempunyai rasa yang pahit, jika ditambah lebih gula & susu akan menjadi manis..”

Saintis- “Ooh,. kopi adalah minuman yang disediakan dari biji kopi yang telah dipanggang, di dalamnya mengandungi kaffein yang boleh merangsang penghasilan hormone adrenaline.”

Ahli Falsafah- “kopi? Kopi telah bermain peranan penting dalam banyak masyarakat sepanjang sejarah. Pengaruh tenaga dari tanaman biji kopi dianggarkan telah dijumpai di kawasan-kawasan timur laut Habsyah, dan penanaman kopi pertama kali diperluas di dunia Arab.. bla bla,.” (wth,. panjang gler,.) =.=

MissCoffee- "of koz minuman yg diperbuat drpd biji kopi yang dikisar,. Mempunyai aroma (aura) yang cukup kuat sehingga boleh menyengat hidung, even hidung tersumbat skalipun., Kandungan kaffeinnye yg agak lar tinggi berpotensi untuk menyebabkan seseorang tu ketagih"

Masing-masing mempunyai pendapat mereka sndiri tentang kopi,. Ye lar, banyak orang, banyak lar ragam nyer., So aper lak pandangan korang tentang kopi nih? sHare r sket,.

5 comments:

sukahaha said...

pada matdin kopi tu boleh hilangkan ngantuk tapi boleh peningkan kepala hehe.. bargantung pada orang jugak kot hehe..

jemput sini yer
blog Matdin

-against gravity- said...

Hahaha,. terbaik la layperson tu bg pendapat dy,.

MissCoffee said...

matdin
slalu minum kopi lar nih? haha
bgus jgk, sbb ade antioxidant.


against gravity
pndapat ni sy amik dari kwn2,. heheh

as-syahir said...

dear miss coffee.....

saye pon ske sgt minum kopi!!!!!:)

salam ziarah...

MissCoffee said...

as-syahir
trimas yer coz sudi brkunjung ke blog yg x sberape sgt nih, ;p

wokeh, MissCoffee blanje minum, nk ta? heheh,.